Skip to content
FANTIC XXF 450
450cc 4-takt

FANTIC XXF 450

kr 103900 inkl.moms
  •  

Från och med nu blir Fantics MX -sortiment mycket bredare och möter
därmed behoven hos alla typer av förare.
Vi presenterar XXF450.
En cykel som har vridmoment, kraft och gränslös kraft,
utan att offra mångsidighet, smidighet och kontroll.

Den utmärkta tekniken, chassit och ergonomin, är ett
resultat av förarupplevelsen från fabriks -förarna,
detta gör att den nya Fantic XXF 450 -serien verkligen är något extraordinärt. En extremt kraftfull cykel, men samtidigt extremt balanserad.

Hög balans och topp prestanda

Dragkraften, vridmomentet och kraften som frigörs av denna 450 balanseras av
bra fordonskontroll och hantering som gör att den kan utnyttja sina enorma
kvaliteter när den är som bäst. ECU-systemet är en RX1Pro Athena-GET-kontroll, utvecklad av Fantic Racing Department: en racingstyrenhet monterad på en standardcykel. En omkopplare placerad på styret används för att välja den perfekta mappningen. Fantic erbjuder 3 olika möjliga inställningar: Standard, Hard och Soft som också kan anpassas efter dina behov.
Arrow -titanljuddämpare från racing produktionen, representerar en riktigt fabrikscykel.

Allt under kontroll!

Stor kraft som styrs av teknik.
XXF 450 är utrustad med traction kontroll och GET -launch kontroll.
Ett stort plus är LC-GPA-skärmen sitter på stänkskärmen för att förbättra
start och visa de olika dragkraftsnivåerna.

WiGet!

XXF 450 är utrustad med en dedikerad app ”WiGET”,
som är tillgänglig för Android och iOS, med din smartphone är kan du
anpassa styrenhetens mappning för tändning och förgasare.
Anpassa mappningen för varje typ av terräng och underlag.
Använd färdiga mappningar som utvecklats av Fantic Racing eller skapa
den perfekta mappningen just för för din körstil och dina behov.
Du kan också läsa cykelns timmätare, lägga till serviceanmärkningar,
läs diagnostik och visa motordata i realtid.

Chassi och fjädring på högsta nivå!

Att man nå upp till denna nivå beror på egenskaperna hos aluminiumramen och KYB-fjädringen med SSS (Speed-Sensitive System), 48 mm gaffelben, samt 310 mm i fjädringsväg och MX-inställning utvecklad och förbättrad av Fantics racing-avdelningen. Mono-chocken ger 317 mm i fjädringsväg och är separat justerbar med förspänning, kompression och rebound. En svingarm i aluminiumlegering och 21×1,60-19×1,85 fälgar fram, 80/100-21 – 110/90-19 med Pirelli däck kompletterar hela paketet. Nissin -bromsok med 270 mm skivor fram och 240 mm bak

Tekniska data

CABALLERO
ENDURO
SUPERMOTO
CROSS