Skip to content
FANTIC XXF 250
250cc 4-takt

FANTIC XXF 250

kr -- inkl.moms
  •  
Alla kraft- och köregenskaper som är typiska för 4-takts motorcyklar finns nu tillgängliga i Fantic Motocross serie. En cross optimerad för racing och som referens i 250 klassen. En cykel som har vridmoment, kraft, aggression, prestanda, mångsidighet och kontroll. Ett fullblod född från Yamahas oöverträffade kvalitet och tillförlitlighet när det gäller motor och ram. Optimerad av Fantic för att göra upplevelsen ännu mer racing och ännu mer unik. I synnerhet för XXF 250 har vi arbetat med motorn i syfte att maximera prestandan hos den japanska motorn.

Hög balans och topp prestanda

Dragkraften, vridmomentet och kraften som frigörs av denna 450 balanseras av
bra fordonskontroll och hantering som gör att den kan utnyttja sina enorma
kvaliteter när den är som bäst. ECU-systemet är en RX1Pro Athena-GET-kontroll, utvecklad av Fantic Racing Department: en racingstyrenhet monterad på en standardcykel. En omkopplare placerad på styret används för att välja den perfekta mappningen. Fantic erbjuder 3 olika möjliga inställningar: Standard, Hard och Soft som också kan anpassas efter dina behov.
Arrow -titanljuddämpare från racing produktionen, representerar en riktigt fabrikscykel.

Allt under kontroll!

Stor kraft som styrs av teknik.
XXF 450 är utrustad med traction kontroll och GET -launch kontroll.
Ett stort plus är LC-GPA-skärmen sitter på stänkskärmen för att förbättra
start och visa de olika dragkraftsnivåerna.

WiGet!

XXF 450 är utrustad med en dedikerad app ”WiGET”,
som är tillgänglig för Android och iOS, med din smartphone är kan du
anpassa styrenhetens mappning för tändning och förgasare.
Anpassa mappningen för varje typ av terräng och underlag.
Använd färdiga mappningar som utvecklats av Fantic Racing eller skapa
den perfekta mappningen just för för din körstil och dina behov.
Du kan också läsa cykelns timmätare, lägga till serviceanmärkningar,
läs diagnostik och visa motordata i realtid.

Chassi och fjädring på högsta nivå!

Att man nå upp till denna nivå beror på egenskaperna hos aluminiumramen och KYB-fjädringen med SSS (Speed-Sensitive System), 48 mm gaffelben, samt 310 mm i fjädringsväg och MX-inställning utvecklad och förbättrad av Fantics racing-avdelningen. Mono-chocken ger 317 mm i fjädringsväg och är separat justerbar med förspänning, kompression och rebound. En svingarm i aluminiumlegering och 21×1,60-19×1,85 fälgar fram, 80/100-21 – 110/90-19 med Pirelli däck kompletterar hela paketet. Nissin -bromsok med 270 mm skivor fram och 240 mm bak

Tekniska data

CABALLERO
ENDURO
SUPERMOTO
CROSS