Skip to content
FANTIC XX 125
125cc 2-takt

FANTIC XX 125

kr -- inkl.moms
  •  
Föregående
Nästa

En cykel designad för racing men samtidigt lätt att hantera. En racingmaskin som fungerar extremt från det ögonblick då grinden sänks ner till den rutiga målflaggan. XX 125 är den perfekta kombinationen av lätt hantering, design, ergonomi och smidighet. Yamaha 125cc tvåtakt är mycket uppskattad för sina prestanda och tillförlitlighet, detta var en utgångspunkten för utvecklingen av XX-projektet.

MOTOR

Yamaha 2-takts 125cc-motor, utvecklad av Fantic. Motorn visar en perfekt balans mellan lägre och högre varvtal, med en explosion av kraft på toppen. CDI-boxen utvecklad av Fantic Racing-avdelningen garanterar en perfekt förbränning vid varje varvtal. Expansionsröret från Arrow är speciellt utformat för MX-användning vid högt varvtal. En ljuddämpare av aluminium och 38 mm Mikuni TMX-förgasare kompletterar motorns tekniska paket. Den höga prestandan har uppnåtts genom att arbeta med optimering av motor, avgas och CDI.
Detta sätter den nya XX 125 högst upp i sin kategori.

CHASSI

Ram, upphängning, fälgar, nav, bromsar – Den dubbla ramvaggan i aluminium garanterar hög styvhet och lätthet. Kayabas (KYB) upphängning har varit ett riktmärke i terrängvärlden sedan flera år och behöver ingen introduktion. KYB SSS (Speed ​​Sensitive System) 48 mm gaffel har 300 mm fjädringsväg och är helt justerbara. Dessa anpassar sig till olika nivåer av körning, från nybörjare till tävlingsproffs. Enkelstötdämparen bak är också KYB, med 315 mm fjädringsväg. Bromsarna från Nissin levererar kraft och kontroll både fram och bak, en 270 mm skiva fram och en 245 mm skiva bak. Utrustningen kompletteras med Excel 21 x 1,60 – 19 x 1,85 fälgar,
på vilka Dunlop MX 80 / 100-21 – 100 / 90-19-däck är monterade. Standard utväxlingsförhållande är 13:48.

UTRUSTNING

Sadel, tank, plast mm – Fantics-designers har arbetat tillsammans med tävlingstestteamet och utvecklat ergonomin enligt kraven från motocross och supercross. Efter mycket forskning från Fantic Racing-avdelningen ger ergonomin enastående komfort och kontroll till föraren. Introduktionen av en mycket tunn tank, kylaröverdrag, sidopaneler och säte ger föraren ökad frihet i sin körposition. Den centrala delen av cykeln kännetecknas av en smal linje som ger maximal kontroll och stabilitet vid alla hastighet. Det reducerade centrala utrymmet möjliggör ett stadigt grepp vid knäområdet och möjliggör större rörelsefrihet och kontroll i svängar, hopp och whoops. Styret är tillverkat av 28 mm aluminium.

Tekniska data

CABALLERO
ENDURO
SUPERMOTO
CROSS